Sunday, 19 October 2014

Tips Hilangkan Jerawat

 

Assalamualaikum...

Tak tahu nak hilangkan jerawat kat muka? Jom ikut tips ni :
  
Tips #1: Bawang putih
Bawang putih terkenal dengan sifat antibiotik semulajadi. Potong bawang putih, dan sapu pada mata jerawat.
Kalau nak tumbuk pun boleh, dan sapu pada jerawat. Insya-Allah hilang lah nanti tu

Tips #2: Ubat gigi
Sapu sikit ubat gigi kat jerawat, nanti dia kecut sikit. Saya dah pernah cuba ni. Sikit lah hilang nya.
Nak hilang lagi cepat, jap, baca dulu sampai habis :D

Tips #3: Betik
Betik kaya dengan Vitamin A yang bertindak sebagai antioksidan.
Blend betik, sapu dengan hampasnya sekali ke muka yang berjerawat. Lepas 20 minit ke, cuci balik dengan air suam

Tips #4: Madu
Campurkan 2 sudu besar madu dengan sedikit serbuk kayu manis. Serbuk kayu manis ni, just tumbuk kayu manis sebatang tu pun dah ok
Kemudian sapu kat muka.
Biar 5-10 minit, pastu cuci dengan air suam.

Selamat mencuba !

No comments: