Tuesday, 28 October 2014

Resepi Ais Krim Biskut Oreo

Assalamualaikum...

Resepi Ais Skrim Biskut Oreo 


Bahan-Bahan :

1 tin susu cair

Setengah cawan susu pekat

2 sudu besar ovallet

5 keping atau lebih biskut oreo terpulang pada anda – hancurkan

Coklat rise untuk topping
Cara Membuat Ais Krim Oreo

1) Pertama sekali anda ambil semua bahan di atas dan hancurkan. Tidak kisah samada nak menumbuknya ke atau apa-apa pun.

2) Disyorkan anda blender je lagi senang. Tapi jangan blender coklat rise sekali sebab coklat nie nak letak atas ais krim tue. Kalau tak nak letak pun takpe.

3) Blender sehingga semuanya sebati dan nampak macam aiskrim, tapi tak sepenuhnya menjadi aiskrim lagi sebab masih tak sejuk.

4) Dah blender dan sebati semuanya masukkan ke dalam peti sejuk.

Siap :)

2 comments:

fifie feyca said...

sedapp!!

Nad Simple said...

@fifie feyca Tau takpe hehe :D Try lah buat...