Tuesday, 14 October 2014

Diari Cinta Eryna 12



Bab 12
Fakhrul Izwan termenung sedari tadi. Dia leka merenung gambar comel Eryna. Dia memeluk erat gambar itu.
“Arul... Kenapa mama tengok Arul asyik termenung je sejak kebelakangan ni. Kalau mama tak silap, dah dua hari Arul tak makan, tak minum. Termenung je. Sepatah yang mama tanya, sepatah yang Arul jawab. Papa pun ada tanya jugak kenapa Arul macam ni. Arul ada masalah ke? Cuba cakap kat mama.” Ujar Datin Nurul pada anaknya.
“Haah abang Arul... Fasha pun pelik tengok abang macam ni.” Kata Fasha, adik bongsunya. “Kan Fasha? Kita semua tertanya-tanya ni.” Balas Datin Nurul.
“Tak ada apalah mama, adik. Arul okey je. Arul cuma penat.” Ujar Fakhrul Izwan. “Gambar siapa tu? Fasha nak tengok!” Kata Fasha lalu merampas gambar Eryna dari tangan abangnya. “Fasha!” Jerit Fakhrul Izwan.
“Abang... Cantiklah akak ni. Siapa dia? Kan bagus kalau dia jadi kakak ipar adik.” Getus Fasha sambil tersenyum. “Kakak ipar? Adik kecik lagi. Baru darjah satu dah pandai nak ada kakak ipar eh...” Getus Fakhrul Izwan lalu mencubit peha adiknya itu.
“Mama nak tengok...”
“Gambar siapa ni, Arul?” Soal Datin Nurul. “Kawan.” Balas Fakhrul Izwan. “Jangan cuba nak tipu mama. Cakap, siapa perempuan ni? Dan apa hubungan dia dengan Arul?” Getus Datin Nurul.
“Lyssa Eryna. Arul cintakan dia. Please ma. Tolong terima dia jadi menantu mama. Walaupun dia hanya kawan Arul, tapi Arul dah anggap dia teman yang istimewa.” Ujar Fakhrul Izwan.

“Habis tu Emylia macam mana? Mama tak kisah kalau Arul nak pilih sesiapa pun. At least Arul kena habiskan belajar dulu kat U tu. Lepastu baru boleh kahwin. Faham?” Kata Datin Nurul.
“Arul nak putus tunang dengan Emylia. Mama tau tak, dia dah hancurkan hidup Eryna? Mama nak tau dia buat apa kat Eryna? Dia simbah asid kat tangan Eryna ma. Sebab tu Arul nekad tak nak kahwin dengan dia.” Balas Fakhrul Izwan.
“Ya Allah... Tak sangka Emylia sekejam tu. Okey nanti mama bincang dengan Datin Zara. Tengoklah nanti macam mana. Tapi ingat, bila-bila nanti kalau Arul free, bawak Eryna tu jumpa mama.” Kata Datin Nurul.
“Okey! Thanks mama. Sayang mama sangat-sangat!” Ujar Fakhrul Izwan riang. “Ohh jadi ni kes rindukan Erynalah sampai murung dua hari. Apalah nak jadi dengan anak mama ni. Dah besar panjang pun, masih nak murung lagi.” Sindir Datin Nurul. Fakhrul Izwan hanya tersenyum sinis.

No comments: