Tuesday, 6 January 2015

Ohhh Stalker #10

Bab 10
“Alya!” Woi cepatlah turun...” Laung abang Afiq kuat memanggilku. Dia ni memang tak reti sabarlah. Aku baru nak pakai baju ni haa. Bukannya meja makan tu lari!

Buk! Aku baru nak turun tangga abang Afiq aku dah rempuh aku. Nasib aku tak jatuh sampai bawah tadi. Dah tak pasal-pasal aku timpa dia. Tulah siapa suruh gatal nak naik tangga. Aku nak turun, dia boleh nak naik balik. Tadi beria panggil aku.

“Kau ni macam cempedak busuklah! Cepatlah bangun. Sakit badan aku tau tak!” Desis abang Afiq mengaduh kesakitan.

Aku pantas bangun dan terus menuju ke meja makan untuk makan bersama papa dengan mama. Aku sengaja mencebikkan bibir biar mama salahkan abang Afiq. Dalam rumah ni, kalau abang Afiq buat salah, mama selalu salahkan aku. Anak lelaki kesayanganlah katakan...

“Kenapa ni Alya? Ada masalah ke?” Soal mama sambil mencedokkan nasi ke dalam pingganku.
“Tu haa abang sengaja langgar Alya masa Alya nak turun tangga tadi. Sakit badan Alya dibuatnya...” Kataku sambil merengek manja.

“Alya pun satu, dah tahu abang Afiq tu memang macam tu kan. Alya nak turun, dia naik. Kalau Alya nak naik, dia turun. Dah tahu macam tu lain kali biar dia naik dulu.” Tukas mama. Tengok, aku dah agak. Mesti mama bakup abang Afiq lagi. Hisy...

“Yalah mama...” Jawabku pendek.

“Alya, tahun ni Alya nak ambik spm kan?” Soal papa.
“Haah, kenapa pa?”

“Belajar betul-betul... Nanti papa ingat nak suruh Alya kerja kat ofis papa. Kalau Alya takde kerja, Alya boleh kerja part time kat ofis papa.” Ujar papa yang sedari tadi mendiamkan diri.
Kerja part time kat ofis papa? Jangan haraplah. Takkanlah aku nak bergaul dengan orang dewasa! Aku ni budak setahun jagung lagi.

“Betul tu Alya. Nanti boleh belajar selok-belok pasal perniagaan. Papa ni businessman yang paling berjaya kat sini tau.” Tukas mama membela papa.

“Hmm tengoklah dulu macam mana nanti.” Jawabku malas.

“Kalau dah habis spm, nanti cakap dengan papa terus jangan diam. Nanti papa boleh masukkan Alya kat mana-mana bahagian.” Ujar papa.

“Yalah. Papa, mama... Alya nak mintak izin ni.”

“Mintak izin apa? Ujar papa dengan mama serentak.

Aku menarik nafasku sedalam-dalamnya lalu memulakan percakapanku. “Esok malam nanti lepas Isyak kawan Alya ada buat kenduri tahlil arwah. Alya ingat, Alya nak pergi dengan Aina. Boleh tak? Sebab tu Alya mintak izin ni...”

“Pergi jelah... Jangan pergi ke lain pulak. Nanti mama suruh abang Afiq teman. Bahaya dua orang perempuan pergi malam-malam.” Ujar mama.

“Tapi Alya nak pergi naik motor je dengan Aina.. Tak muatlah kalau ada abang.” Sebenarnya aku saja bagi alasan supaya abang Afiq tak boleh ikut. Sibuk je...

“Siapa kata kamu berdua naik motor? Bahayalah sayang oi. Abang Afiq kan ada kereta. Nanti mama cakap dengan dia suruh bawak Alya dengan Aina pergi kenduri tu esok.”

“Yalah-yalah. Ikut suka mamalah. Yang penting kita orang pergi.” Dengusku.

Kalaulah abang Afiq tu tak wujud dalam keluarga aku. Kenapa papa tak suruh abang Afiq je yang kerja kat dalam ofis? Bukan dia satu-satunya anak lelaki dalam keluarga ni ke. Dialah pewaris segala-galanya. Bukan aku. Aku anak perempuan dan tak suka bidang perniagaan bagai ni. Semuanya menyusahkan hidup aku jek.

Lagipun abang aku belajar kat u tu ambik bidang perniagaan. Pelik betul aku dengan orang kat rumah ni. Semua nak membela dia je. Geramnya aku!


17 comments:

Anonymous said...

Incredible quest there. What occurred after?
Good luck!

Check out my blog post - bathroom renovation ideas ()

Anonymous said...

Howdy! I realize this is sort of off-topic however I needed
to ask. Does building a well-established blog like yours take a lot of work?
I'm brand new to operating a blog however I do write in my diary daily.
I'd like to start a blog so I will be able to share my experience and
feelings online. Please let me know if you have any
kind of recommendations or tips for new aspiring bloggers.

Appreciate it!

My web blog www.youtube.com

Anonymous said...

They have hot tranny models that give you nude sex show.
This web site is amongst the few exclusive hot ebony internet cam sites that offer large numbers of ebony cam girls for
live sex shows for individuals of different interests.
It all starts very innocently and once they've got your trust, they
start with small simple requests that seem harmless enough but then they slowly increase to more personal requests.


Feel free to visit my webpage - webcam gratuite

Anonymous said...

Guests select a model from one of many available websites by
clicking on a picture from a list of models available. Very best way to receive
directions is certainly proposition. When this happens, discontinue the use straight away and unwind the skin.

Feel free to visit my website; webcam porno

Anonymous said...

Secondly that if you suspect that he has feelings for you which he's taking part
in games then what you may got to do is to start out ignoring him instead.

When there are moderators constantly moderating a
webcam chat service, the people having the inappropriate behaviors can be banned from the service for days and
even weeks. It all starts very innocently and once they've got your trust, they start with small simple requests
that seem harmless enough but then they slowly increase to more personal requests.


Feel free to surf to my web-site; webcam gratuite

Anonymous said...

Rowling about sales agreement", Of The American Early Researches (Plymouth), 5 April 2008. I''ll write a column about the legal aspects of webcams sometime later. People suffering from Social anxiety disorder are often found looking for Anxiety Help to improve their mental and social status.

my homepage; webcam porno

Anonymous said...

If you are considering purchasing a hidden nanny cam, take the time
to do a little research and determine the best one for you.
Since 2006, Grape Vine made contrasting styles of images
which include screenprints, gicle designs as well as etchings.
He pointed to the overwhelming number of hands in the air and said; Take it from there, Doc.


Look into my web page webcamporno

Anonymous said...

From the sounds of things this guy likes to play games. You'll find unique hair straightening hairpins with this, which allow the head of hair to remain straight
for any lengthy time. The bride and groom shared
their happiness with a passionate kiss.

my web-site: webcam gratuite

Anonymous said...

This phenomenon is very typical in our surround society.
It would therefore be good to go for building up the career in slow and steady manner.
It is properly fine to inform a camgirl that this is
your first check out and question for a advice.

Also visit my blog post; webcam porno

Anonymous said...

Our escort resources feature articles from around the web, including current sex industry issues and links to
sex service worker support. ve been taking the drug within a
few days of the drug test, marijuana could still be detected in a urine test up to a month after the last time it is used.
Effective to note that cam guide was truly polished with regards to speed and high quality.



Have a look at my weblog :: webcam mature

Anonymous said...

Wow, that's what I was searching for, what a stuff!
existing here at this webpage, thanks admin of this web site.



Feel free to surf to my page - https://www.youtube.com

Anonymous said...

Millions of games is called angry birds go hack (https://docs.google.com/) product placement.
The graphics were almost on par with giant game consoles are losing a fortune for them.

Anonymous said...

Such demands allow users to stream or download networked games with latest and exciting, you are likely world at arms
hack to find all the mobile game developers. Almost everyone
likes to play intriguing games on your phone and
then. Java is a Java-enabled mobile phones. How to
Make Green Juggling Clubs, which is proving popular in the game.


Here is my web-site :: World at arms cheats using cheat engine

Anonymous said...

Excellent post. I was checking continuousl this blog and I am impressed!
Veryy useful information specifically the last part :) I care for such info a lot.

I was seeking this particular info for a long time. Thank you and good luck.


Also visit my homepage; pirater facebook Gratuitement sans code en ligne

Anonymous said...

Participating cookie jam cheats a
beast in this arena. However for facebook one need not be as
fun elements has made or will it take center stage as the message.

Aisyah Sukor said...

banyaknya anonymous said...

Nad Simple said...

@Aisyah Sukor Tulah kak.. Sampai tak terbalas sebab dia orang speaking kan