Tuesday, 30 December 2014

Tahun 2015 ?!

Assalamualaikum guys

Rindunya kat blog! Sekarang ni Ira jarang aktif kat blog sebab kerja kan. Ni pulak dah nak naik sekolah. Tahun depan dah 16 tahun dah aku ni... Nope. Bukan tahun depan. Tapi esok! Hmm sedihnyaa. Sebab Ira dah tua kan. Hehe. Ira tak sangka hari ni merupakan hari terakhir bagi tahun 2014. Ceh ayat! Ira rasa Ira belum sedia lagi nak masuk ke alam baru. Hmm...

Korang perasan tak tahun 2014 ni tahun yang paling teruk? Sebab apa? Sebabnya macam-macam dugaan yang Allah swt nak uji kita. Ira tahu Ira banyak sangat dosa kat dunia ni. Yalah dulu pesawat MH 370, MH 17 lepas tu puting beliung, kemarau, banjir, banjir kilat, tanah runtuh dan sekarang pesawat Air Asia pulak. Ya Allah banyaknya dugaan :'( Ira tahu Allah murka... Kalau boleh Ira tak nak mati masa Kiamat. Ira nak mati sebelum Kiamat.

Ira harap Allah swt ampunkan dosa-dosa kita semua. Ira harap juga banjir di Pantai Timur tu surut. Bukan di Pantai Timur aje malah di semua negeri! Maknanya satu Malaysia lah kena. Tapi alhamdulillah lah sebab dah dua hari cuaca baik :') Cuaca baik, matahari pun dah naik. Tapi sejuk sebab kena tempias dari Pantai Timur kan. Kita banjir, negara luar salji berkepul-kepul... Entah pape tah aku ni! Haha.

So, Ira harap tahun 2015 lebih baik dari tahun ni. Ira tak nak lagi kena buli macam dulu.
Harap sangat!!!

1 comment:

Mad Parihh said...

amin , semoga tahun 2015 lagi banyak detik manis dan terus berjaya :)