Tuesday, 30 December 2014

Dear Lelaki

Assalamualaikum...

Post kali ni berkenaan tentang lelaki. Sebelum tu Ira nak bahasakan diri Ira dengan 'aku' boleh? Hee. Ni bukan fakta or auta eh. Ni memang kenyataan! Pengalaman aku selama berkenalan dengan lelaki. Apa tu lelaki? Entah. Haha. Bagi aku lelaki ni peneman hidup perempuan. Memanglah peneman hidup perempuan sebab dah terang terang Hawa dicipta dari tulung rusuk Nabi Adam. So, perempuan pun dicipta dari tulung rusuk lelakilah.

Sebab tulah lelaki jangan buat perempuan menangis. Berdosa tau. Yalah nanti kang tak pasal pasal kau kena sebat kat akhirat sebab buat perempuan menangis sebab kau. Agaknya siapalah pemilik tulang rusuk aku. Ceh hihi. Nak tahu jugak jodoh aku sape kan. Senang tak payah cari cari yang setia bagai. Dah tau jodoh terus bercinta. Amboi gatal benor kau ni Nad. Dalam twitter pun ada tulis, makin serasi pasangan itu, makin seiras wajahnya. Yeke?

Aku belum jumpa lagi lelaki yang sama muka dengan aku. Haha. Sebenarnya aku ni anti lelaki sebab apa? Sebabnya lelaki ni suka bagi harapan palsu. Cipta ayat ayat yang manis, romantik buat perempuan cair. Lepas tu kalau kau dah rosakkan dia, kau tinggalkan dia. Apa ke bangangnya tu? Err -.- Aku tak fahamlah lelaki yang couple sebab rupa or badan ni. Kau ikhlas ke tak sayangkan dia...

Atau sebenarnya kau nak ehem ehem dgn dia. Opps sorry. Terkasar pulak bahasa aku ni. Sebab tulah sekarang aku dah tak percayakan lelaki. Bagi aku, semuanya sama. Suka bagi harapan palsu. Benci!!! Mohon terasalah lelaki yang baca post ni. Aku sakit hati betul dengan lelaki yang jenis macam ni. Kalau playboy aku tak kisah. Sebab aku tau sesetengah playboy ni nanti akhirnya setia jugak sebab dah jumpa yang solehah kan.

Yang paling aku suka lelaki matang macam adalah. Hehe. Lelaki matang ni aku kenal. Perangai dia lain sikit. Takdelah g.s sangat. Kalau dah g.s sangat tu bahaya. Kan bagus kalau aku ada kawan baik lelaki. Sebelum ni aku tak pernah pun ada kawan baik lelaki. Yang betul betul faham aku. Ni tak. Semua lelaki yang aku kenal, semua nak perempuan lawa jek. Pastu ejek aku. Dah Allah swt yang cipta aku kan.

Buat apa nak kutuk. Kau kutuk aku macam kau kutuk ciptaan Allah. Hati manusia kita tak tau. Tolonglah lelaki. Please faham yang perempuan tak sehebat kau. Tengok kaum hawa macam aku ni sebenarnya lemah. Diciptakan oleh tulung rusuk lelaki. Perempuan hanya ada 1 akal dan 9 nafsu. Betul ke? Hmm. Aku harap aku dapat jumpa lelaki yang betul betul baik kat dunia ni. Dialah ikhlas sayangkan aku dan tak pura pura suka aku.

Cinta tu buta okay :')

Dear Lelaki, jangan marah eh. Ni sekadar luahan hari Ira untuk seseorang. Bukan untuk korang. Ira nak mintak maaf sangat sangat kalau ada orang yang terasa or tak suka dengan post ni :)


1 comment:

Mad Parihh said...

lelaki ke perempuan sama je . dah memang itu dia nak . biarkan , hidup masing2 . tapi tak semua :)