Sunday, 4 October 2015

Mum... Who always care about me :')

Assalamualaikum...



Today I want to talk about mum. Mum is mother. Mother is mak. Hahaha speaking pulak aku... Siapa mak dalam hidup Ira? Maklah yang melahirkan Ira. Dialah segala galanya dalam hidup kita. Setiap masakan mak kakak suka. Tak pernah cakap tak sedap kecuali perut kakak betul betul tak boleh masuk makanan tu. Ya Allah banyak betul dosa Ira kat mak Ira. Ira saje nak post pasal mak hari ni sebab entahlah Ira rasa serba salah pulak kat mak. Tak tau kenapa.

Mana ada ibu yang tak sayangkan anak. Syurga anak kan terletak di bawah telapak kaki ibu. So Ira ni? Ira ni hmm entahlah. Banyak sangat dosa. Selama ni Ira nampak semua pengorbanan mak. Tapi macam mana nak cakap eh? Ira ni ego. Ego sangat. Kalau Ira nak pergi kerja, mak susah payah masak untuk Ira untuk Ira bawak bekal. Kadang sebelum pergi sekolah. mak sediakan sarapan. Ira ingat lagi hari Jumaat tu Ira pening kepala. Mak suruh tak payah sekolah tapi Ira degil jugak sebab nak siapkan kerja kursus akaun.

Then Ira tengok mak sediakan ubat paracetemol dengan roti untuk Ira makan. Sebab tu Ira serba salah sangat sekarang ni. Tipulah kalau Ira cakap, Ira tak sayang kat mak Ira. Ira sayang sangat. Kalau boleh satu hari nanti kakak nak buat mak bangga dengan kejayaan kakak :) Insyaallah... Kakak tau maklah satu satunya faham perangai kakak. Kakak tak nak menyusahkan mak lagi...

"Ya Allah, bawalah keluargaku ke syurga... Insyaallah amin..." 

Kata kata itu satu doa kan? Sekian.


Ayah dengan mak :')

No comments: