Saturday, 7 November 2015

Dah penat nak jaga hati orang .

Assalamualaikum...


Aku dah cakap, sekuat mana pun hati aku ni, sabar aku pun ada hadnya jugak. Tak semestinya korang tengok aku ni diam maknanya aku tak tahu semua benda. Aku tahu. Aku tahu pasal tu. Aku dengar apa yang korang cakap pasal aku. Cakap aku ni lurus bendul lah, blur lah. Korang fikir aku ni takde perasaan ke? Haih penatlah. Aku diam sebenarnya aku nak jaga hati korang. 

Kalau aku ni jahat, aku biar je hati kau tu. Semua hati orang aku nak jaga. Habis hati aku ni siapa yang nak jaga? Aku sedih, aku sakit hati, aku terluka... Aku yang tanggung sorang sorang. Korang bukan tau apa apa pun. Yang kau tau nak judge sana sini. Tak habis habis nak mengata aku. Mentang mentanglah aku ni tak ada rupa. Tak ada rupa pun sekurang kurangnya aku besyukur dengan apa yang Allah swt bagi kat aku.

Serius aku dah penat sekarang ni. Dah tak larat sangat nak jaga hati orang. Kan bagus kalau dunia khayalan tu wujud dah lama dah aku lari pergi sana. Orang macam aku ni layak duduk kat sana je. Malas nak bersemuka dengan orang yang tak reti nak hargai aku, 

Kbye.

No comments: