Friday, 3 July 2015

"Girl have a something special..."

Assalamualaikum...


"Fake a Smile, No One Knows You're Broken." Betul tu. Aku setuju sangat dengan kata kata tu. Perempuan memang terkenal dengan fake smile. Macam akulah tu. Walaupun aku tengah marah, patah hati sekalipun aku tetap akan senyum. Padahal orang tak tau yang aku tengah sakit hati. Walau apa pun yang terjadi aku akan kekal kuat. Stay strong babe.

Ekceli aku tak tau pun apa yang istimewanya kat perempuan. Tapi apa yang aku tau perempuan ni sangat istimewa. Sebab apa? Sebab tanpa ibu, tak wujudlah kita kat dunia ni. Ibu tu siapa? Perempuanlah takkan lelaki kut yang jadi ibu. Sebab tulah orang selalu kata ibu yang mengandung dikira syahid. Kan istimewa namanya tu?

Aku selalu nak jadi bagus depan semua orang. Tapi hakikatnya, aku sendiri tak bagus. Buang masa je jadi orang lain. Baik aku jadi diri sendiri. Bak kata lagu Kun Anta tu. Jadi orang lain semata mata nak membanggakan diri. Pernah tak korang bosan jadi perempuan? Tak teringin ke nak jadi lelaki? Teringin jugak tapi aku besyukur sebab aku ni perempuan.

Kawan kawan aku ada tanya aku tau, "Kau takde yang berkenan ke?" Lawak doh soalan tu Tapi soalan tu buat aku sentap. Deep sangat. Aku redha takde siapa yang berkenan kat aku. Aku tau jodoh tu semua ketentuan Allah swt. Kita ni siapalah yang nak menentukannya. Kadang kadang aku rasa diri aku ni tak layak ada jodoh. Yalah aku tak cantik. Semua pandang sebelah mata jek kat aku. Sabar jelah Nad...

Aku pernah cakap kat diri aku yang aku kena selalu kuat. Biarlah orang nak kutuk aku asalkan aku bahagia dengan hidup aku sekarang. Buat masa ni aku tak perlukan cinta. Nak kutuk, kutuklah. Kutuk selagi aku hidup. Nanti aku mati, baru korang puas kan? Hmm... Yang selalu dapat harapan palsu pun aku. Selalu sangatlah.

Menyesal aku terima dia balik. Kalau aku tau dia akan buat perangai dia balik, aku tak terimalah. Aku terima pun sebab terpaksa. Sebenarnya hati aku betul betul dah tawar nak terima lelaki. Sebab aku tau dia selalu bagi aku harapan palsu. Rindu, sayang, cinta? Semua tu palsu! Palsu belaka! Harap harap kau terasa bila baca entry ni. Biar kau rasa macam mana aku rasa. Aku tak pernah lagi tau rasa terhina macam ni.

Sebab aku rasa diri aku 'istimewa' lah aku terima kau. Last last aku cakap direct terus. Aku dah tak tahan dengan perangai kau yang tak reti sabar tu. Aku harap satu hari nanti ada perempuan lain yang boleh bahagia kan kau. Aku? Serious talk, aku memang tak layak untuk kau. Biarlah kau bahagia dengan perempuan yang kau suka tu. Tak reti sabar sangat kan? Kahwin terus! Senang hati aku. Tak payah cari aku balik. Buang masa kau je.

Ya Allah, ampunkanlah aku atas kata kata aku yang terlalu kasar tadi tu... Aku dah geram sangat dengan orang yang tak pandai nak hargai orang lain ni terutamanya akulah yang selalu jadi mangsanya. Aku harap semua ni ada hikmahnya. Insya-Allah amin...








1 comment:

alamwww said...

Kes..berat ni..tapi lebih baik jd diri sendri
Senang hati..makan lalu semua sapu..hehe

Menjaga hati orang yg tak pernah jaga hati kita memang menyakitkan...senyum je..selindungkan diri..insyallah..hati kita kian tenang