Skip to main content

Posts

Filem Melayu Terbaru 2015 Girlfriend Kontrak

Assalamualaikum... Bilalah Ira dapat peluang untuk tengok filem ni kat panggung hmm... Filem Polis Evo masih lagi kat pawagam. Dah lah filem ni artis idola Ira yang berlakon! Nur Risteena :) Harap keluar kat astro first. Boleh langgan dan tengok hihi...

Student .

Assalamualaikum...

Filem Indonesia Terbaru Remember When

Assalamualaikum... Holla gais... Sekarang ni Ira nak review filem indonesia terbaru iaitu Filem Remember When yang ditayangkan tahun lepas kat Indonesia. Serius Ira cakap filem ni best tambah sweet banget gitu hahaha. Ira siap download kat laptop lagi semata mata nak tengok hari hari... Produser : Gope T Samtani Sutradara : Fajar Bustomi Penulis Naskah : Haqi Achmad Aktor dan Aktris : Maxime Bouttier, Michelle Zudith, Stella Cornelia, Miqdad Addausy, Monica Oemardi, Bobby Samuel, Adjie Pangestu   Jadwal Tayang di Bioskop : 16 Oktober 2014   Sinopsis dan Jalan Cerita Film "Remember When Ketika Kau dan AKu Jatuh Cinta" diangkat  dari novel karya Winna Efendi dengan judul yang sama. Film ini menceritakan tentang Freya (Michelle Zudith) dan Moses (Miqdad Addausy), Adrian (Maxime Bouttier) dan Gia (Stella Cornelia). Mereka semua adalah dua pasang sahabat semasa SMA. Ini adalah sedikit kisah kecil mengenai persahabatan mereka, mengenai apa itu cinta pe...

Nescafe !

Assalamualaikum... Yeay Necafe! Hihi... Kali ni Ira nak bagitahu yang nescafe yang paling sedap Ira pernah rasa ialah nescafe buatan mak Ira. Serius memang sedap... Terasa ness dia! Bila aku buat hampehh... Tawar hember! Katanya mak dah expert macam neni buat. Sebenarnya dulu Ira memang tak suka minum kopi ni! Pahit... First time Ira minum betul betul nes ni masa nak exam hari tulah. Nak tahan mata punya pasal! Rasa sikit sedap ohh... Lagi lagi yang white coffee tu... Boleh makan macam tu jek haha. Setakat ni Ira pernah rasa Nescafe White Coffee, Classic dengan Nescafe pek kuning tu. Korang cubalah :) Cuba sekali, nak lagi! Jangan jadi sombong macam Ira, sembang tak suka minum... Last last minum jugak... Ingat dapat gaji nanti nak beli hohoho.

Blog versi baru!

Assalamualaikum gais... Ok tak Ira buat header ni? Lenguh tangan aku duk edit header ni sampai dua jam hahaha. Lepas tu hari ni tiba tiba pula rajin nak mengedit semula blog Ira yang dah lama tak teredit. Lama jugak Ira tak edit blog ni. Ira rasa korang pun dah bosan dengan design blog Ira yang balik balik sama je kan?  Ira edit main background... Ira letak footer blog. Comel kan? Dah tau dah hihi. Apa pendapat korang tentang wajah baru blog Ira ni? Please bagi komen... Nak tau jugak :P Lupa pulak, kalau korang teringin nak guna background blog yang sama macam Ira punya ni, ambik jelah. Nah... Ira pun guna freebies kat google :P Siapa tak tau nak ambik macam mana korang tekan right click kat mouse korang then cari copy image url. Biasanya newbie lah yang tak tau... Walaupun ramai yang dah tau, Ira cuma nak kongsi pengetahuan Ira yang tak seberapa ni. Poyo je ayat aku hoho :P  Yang header pulak Ira edit guna photoscape. Korang boleh do...

"Kegembiraan yang sukar ditafsir..."

Assalamualaikum... Kabhi Kushi Kabhi Gam... Eh betul ke aku eja ni? Haha entahlah yang penting aku tau apa maksudnya. Maksudnya adakala kita sedih, adakala kita gembira. Aku post pasal ni bukan sebab aku sedih ataupun gembira. Aku post sebab hati aku lega... Aku dah berbaik dengan semua kawan aku. Betul kata orang, kalau kita maafkan kesalahan orang, kita akan sentiasa tenang. Perangai aku pelik tau. Kalau aku dah happy, lain macam jadinya. Perangai gelabah + excited tu tiba tiba datang. Tu  yang kerja semua jadi tunggang langgang. Tapi kalau dapat tahu crush suka kat kita lagi gelabah! Itu yang dinamakan "Kegembiraan yang sukar ditafsir..." Hanya Allah dan orang tertentu je tau keadaan aku macam mana bila aku terlalu gembira. Ekceli aku dah malas sebenarnya nak tulis diari guna tangan. Lenguh tangan oh! Lagi lagi tengah exam, sampai berhelai helai test pad aku guna! Bila nak tulis diari kat rumah rasa macam nak tak nak je en. Yelah sebab kat sekolah dah exam kat rumah ...

Segmen Blogwalking YanieYusuf.com

Assalamualaikum guys... Klik banner di atas untuk join :)