Monday, 25 December 2017

Aku cintakan dia tapi dia...?

Assalamualaikum...


Related image

Sepetang.

Sumpah saya rindu sangat kat awak sekarang ni. Nak sangat tengok muka awak. Nak chat macam dulu. Nak vc. Saya rindu nak bercerita dengan awak. Tapi semua tu dah hilang. Awak menyepikan diri kat Kedah. Awak tak sedar yang awak dah banyak berubah walaupun awak cakap awak nak tumpukan kerja tapi awak langsung tak tanya pasal saya. Kita dah macam orang asing awak.

Kenapa perlu tanya orang lain sedangkan awak masih ada nombor telefon saya? Aku tahu dia ego. Ya dia ego. Perlu ke dia menyepikan diri? Takpe aku masih tunggu dia walau apa pun. Sebab tu aku banyak cari pasal benda ni. Lelaki tiba tiba diam. Bukan kejap. Tapi dah nak sebulan. Ye sebulan. Macam tak percaya kan? Dia boleh cakap kot yang dia perlukan masa tapi entahlah. Aku masih sabar dan serahkan segalanya pada Allah. Aku tak mampu nak buat apa apa. Aku hanya mampu doa dan ubah diri aku. 

Kalau boleh tahun 2018 aku nak jadi yang lebih baik dari 2017. InsyaAllah lagi berapa hari je ni. Aku tak mintak banyak pun. Cukup dia hargai apa yang aku effort selama ni. Aku akan selalu doa yang jodoh aku ialah dia. Mintak Allah satukan aku dengan dia. Aku nak sangat tengok dia berubah. Tengok dia bahagia. Aku cuma tak nak benda yang sama jadi kat aku. Cukuplah tahun lepas aku buat azam nak lupakan seseorang selama setahun pastu muncul orang baru dan aku jatuh cinta dengan dia. 

Sekarang ni aku berserah je kat Allah. Dia fokus kerja dan aku fokus study. Aku tak nak jadi gila. Harap semuanya dipermudahkan.


Saya akan sentiasa rindukan awak Faizal.
Saya tahu awak tak mungkin akan baca apa yang saya tulis ni
Tapi cukuplah awak tahu yang saya sayangkan awak. Saya cintakan awak.
Saya nak tengok awak bahagia dengan orang yang awak sayang walaupun bukan dengan saya. 
Saya tak kisah kalau hati saya sakit yang penting awak bahagia. 
Saya bukan isteri awak yang nak kongkong awak. 

Kalau memang awak jodoh saya,
Saya akan sentiasa doakan hubungan kita kekal lama.
Sampai naik pelamin...

I love you Mohd Faizal Bin Mohamed.
Walau macam mana pun awak, saya tetap terima awak.


No comments: