Sunday, 2 April 2017

Hanya Manusia Biasa

Assalamualaikum...

Prestasi kerja aku menurun? Kenapa?
Aku sendiri tak tahu kenapa dengan aku sampai duit short RM 100 lah. Tak pasal2 gaji aku nanti kena potong RM 100. Hmm, takpe aku redha je. Biarlah orang nak buat macam mana pun kat aku asalkan aku tak kacau hidup dia orang. Dah memang salah aku, nak buat macam mana. Aku hanya mampu diam pastu nangis. Biasalah dia orang rasa dia orang berpangkat. Orang berada kan. Senang lah nak buat kita macam2. Takpe, hari ni hari dia. Esok lusa hari kita pulak.

Hanya manusia biasa.
Manusia biasa yang mampu melawan dengan kata2 tapi tak mampu nak buat apa2. Air mata mencurah2. Sampai bengkak mata dibuatnya. Aku tak boleh share benda ni dengan sesiapa. Hanya Allah je tau segala galanya. Aku hanya berserah, Andai kata aku jadi gila pun aku tak kisah sebab sekarang ni yang aku tau aku berserah kat Allah sepenuhnya. Kat depan2 aku memang tak puas hati tapi hakikatnya hati aku ni dah penat sebenarnya, Penat sangat2.

Betul lah kata orang.
Tak payah berusaha nak jadi matang. Matang tu akan datang dengan sendirinya apabila kau diuji dengan pelbagai dugaan Allah sampai kau tak larat nak bangun. Tapi alhamdulillah. Walaupun hati aku dah tak kuat, aku mampu lagi bangun. Bangkit supaya orang tak senang2 pijak kepala aku lagi.

Blur.
Apesal ek? Makin hari blur aku makin menjadi2. Bukan apa. Aku saja jadi blur sebab aku malas nak bagi orang senang2 pergunakan aku. Pergunakan tenaga aku. Dalam aku punya sabar, aku geram jugak kadang2 orang buat aku. Aku diam je. Sampai masa aku mintak Allah permudahkan segala galanya. Aku tak hebat macam orang lain. Aku tak pandai macam budak lain tapi aku ada otak. Aku masih ada akal. Akal yang tolong aku bezakan baik buruk semua. Aku sedar aku buat jahat dan aku jugak sedar yang aku ni baik tak bertempat. Naif sangat. Haih.


1 comment:

amira faqihah said...

semoga terus kuat ya,,dulu masa kerja pun pernah short 200,,nasib baik boss check balik cctv,,rupanya org lain punya kerjaa