Skip to main content

Kenali Perwatakan Melalui Kentut

Assalamualaikum :)

Tadi blog-walking jumpa post ni. Jadi dengan ini korang tak perlu lagi berteka teki bila keluar bersama kawan-kawan kerana dapat mengagak sifat mereka daripada cara kentut yang mereka lepaskan :P

1.   Tidak Jujur

      Orang yang kalau kentut terus menunding jari dan menyalahkan orang sekeliling



2.   Penakut

      Orang menahan kentutnya kerana takut sampai berjam-jam lamanya



3.   Berwawasan

      Mereka yang tahu masa terbaik untuk melepaskan kentut



4.   Bermasalah

      Orang cuba nak kentut tapi tak boleh kentut



5.   Cakap Tak Serupa Bikin

      Orang yang nak kentut tetapi tercirit pula



6.   Misterius

      Bila dia kentut tak siapa yang tau



7.   Gugup / Darah Gemuruh

      Orang yang mudah melepaskan kentut apabila disergah



8.   Berkeyakinan Tinggi

      Orang yang melepaskan kentut dengan lantang



9.   Suka Makan Angin

      Mereka yang melepaskan kentut sambil berjalan di khalayak ramai



10. Kurang Ajar

      Melepaskan kentut dalam buku lima dan disapu pada muka kawan



11. Pendendam

      Kentut terus di hadapan kawan yang bagi kentut kat muka tadi



12. Adil

      Kentut di dalam lif atau kawasan tertutup di mana ramai orang di dalamnya.



13. Pemalu

      Orang yang melepaskan kentut tapi bimbang orang sekeliling bau kentutnya itu



14. Bodoh

      Orang yang menghidu kembali bau kentutnya sendiri



15. Bijak

      Orang yang boleh mengenal bau kentut orang lain



16. Strategik

      Orang yang boleh mengawal kentut dan kentut mengikut kehendaknya



17. Pelik

      Orang yang boleh kentut bila disuruh



18. Sombong

      Orang yang berbangga dengan bunyi dan bau kentut sendiri



19. Peramah

      Orang yang tidak kisah mencium bau kentut orang lain



20. Akuatik

      Orang yang suka kentut di dalam air



21. Jujur

      Orang yang mengaku setelah habis kentut.



22. Teliti

      Orang yang mampu menghuraikan kandungan bau kentut orang lain.



23. Kelakar

      Orang yang melepaskan kentut sambil ketawa dengan lantang



24. Jiwang

      Orang yang melepaskan kentut dengan bunyian mendayu-dayu



25. Berpenyakit

      Orang yang terbatuk dan terkentut serentak



26. Panas Baran

      Orang yang marah tercium bau kentut waima bau kentutnya sendiri.

Haha nak gelak aku baca entry ni XD





Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman bekerja di Mydin *Baca ni wajib !!!

Assalamualaikum hai korang! Selamat petang semua...  Sihat ke semua? Sekarang ni musim sejuk kan means semua tempat pun hujan and sejuk je. Ira setakat ni sihat alhamdulillah. Cuba rasa burnout sikit haritu. Badan penat maybe. Cian dia hehe Okay back to the topic, Memandangkan ramai yang tanya kerja dekat mydin ni macam mana. Nak hantar resume macam mana, dokumen apa diperlukan, cuti bila and so on. So yah, Ira akan explain dekat sini.  WAJIB BACA! Ira memang bermula dengan intern tau. Ira intern sebagai hr dekat branch SJH means Subang Jaya Hypermarket. Intern sepatutnya 3 bulan tapi disebabkan ada masalah sikit then jadi la 5 bulan. So tak nak panjang2 pasal intern sebab Ira dah cerita haritu and now nak cerita pengalaman kerja betul betul pulak. Kerja dekat mydin subang jaya ni bukan first kerja tau. Actually memang first kerja laa sebab kat mydin jugak la Ira ada pengalaman probation period kena perfomance appraisal bagai. Sebelum ni ada je Ira kerja dekat tempat lain. Ban...

Nuffnang !

Assalamualaikum gais... Sadis bila tengok earning baru RM 14.55. Bila nak naik? Huhu. Ira nak jugak rasa duit dari nuffnang hasil dari traffic blog Ira. Agaknya bilalah... Dari dulu tak naik naik. Yalah, siapa suruh tak aktif. Kan dah kena. Total view pun dah makin kurang. Ira harap lepas ni, Ira nak aktif balik berblogging. Sebelum spm, Ira nak bukak blog puas puas. Ada pulak macam tu? Patutnya lepas spm baru layan blog kan. Takpelah, tengok keadaan lah macam mana. Sama ada nak bukak blog atau struggle nak study. Mid year dah nak dekat. Doakan Ira eh :) *Harap traffic blog pun meningkat. Ceh! Result bagus, blog pun makin gempak... Muahahaha

Pengalaman Internship di Mydin Subang Jaya (2020)

*Updated 27 Februari 2022 sebab baru ada masa hehe. Ni masa interview staff and buat induction hukhuk Assalamualaikum, Hai korang! Selamat petang semua 💕 Sihat ke? By the way sebenarnya Ira tengah kerja lagi ni ada lagi setengah jam nak balik. Ok, seperti yang dijanjikan Ira akan share pengalaman Ira sepanjang Ira buat internship dekat company mydin ni. Mesti korang tertanya tanya selama ni kan Ira buat intern apa, position apa... Sebab kat entry sebelum ni Ira tengah tunggu surat confirmation dari HQ. Pernah tau Ira terjumpa sorang pembaca blog Ira kat Mydin dan dia intern kat Mydin jugak! Dah habis dah kot. Sebab masatu Ira kerja cashier. Kerja cashier sebab nak cari duit untuk ambik transcript diploma Ira. Ira terkejut tau masa dia cakap dia pernah baca blog Ira pasal pengalaman intern kat company 3m tu. Terkejut laa betapa keciknya dunia ni sebab terjumpa pembaca blog hehe 😆 Dia ada cakap dia tunggu jugak bila Ira nak update pasal pengalaman intern kat mydin ni huhu. So tak nakla...