Skip to main content

Kenapa Ira tak pilih aliran sains?

Assalamualaikum guys...


Holla, Ira kembali lagi hehe. Sekarang ni Ira nak bercerita pulak tentang kenapa Ira tak pilih aliran sains. Siapa ada baca fakta Ira taulah Ira ambik aliran apa sekarang. Siapa belum baca, pergi baca sekarang... Eh paksa orang pulak XD Sebenarnya Ira minat sains. Minat sangat tapi sayang Ira tak dimasukkan di kelas sains,

Ekceli boleh je masuk aliran tu dengan permohonan. Kawan kawan Ira ramai yang bising. Bising sebab Ira tak mohon kelas sains tu. Lagipun Ira minat biologi. Sains tulen ohh. Satu je sebab kenapa Ira tak mohon kelas sains tu padahal masa tu banyak lagi masa untuk mohon. Sebabnya Ira ni tak layak! Ira rasa diri Ira ni tak setaraf dengan budak budak sains. Nanti kang kalau Ira masuk kelas tu, kecundang teruk aku!!

Bila Ira fikir balik macam menyesal pulak tak masuk kelas sains tu. Tapi mungkin ada hikmahnya kenapa Ira tak buat keputusan betul betul. Then Ira rasa subjek yang ada dalam kelas tu macam susah. Susah nak ambik. Macam biologi, fizik, kimia segala bagai tu err... Tengok dia orang belajar pun dah pening. Hope satu hari nanti Ira berjaya walaupun tak masuk aliran tu. Insyaallah amin... Doakan Ira eh hehehe.

Kalau korang doakan yang baik baik untuk seseorang tu, Insyaallah orang pun akan doakan awak jugak :)

THE END ^_^

Comments

Aisy said…
Ira, trust yourself okay. you can do it
cik puan rrai said…
goodluck Ira. moga berjaya dlm apa jua bidang yang dipilih yaa.
jemput baca latest entry http://bajuwarnacoklat.blogspot.com/2015/08/product-review-vietnam-mask-berkesan.html
cik puan rrai said…
goodluck Ira. moga berjaya dlm apa jua bidang yang dipilih yaa.
jemput baca latest entry http://bajuwarnacoklat.blogspot.com/2015/08/product-review-vietnam-mask-berkesan.html

Popular posts from this blog

Pengalaman bekerja di Mydin *Baca ni wajib !!!

Assalamualaikum hai korang! Selamat petang semua...  Sihat ke semua? Sekarang ni musim sejuk kan means semua tempat pun hujan and sejuk je. Ira setakat ni sihat alhamdulillah. Cuba rasa burnout sikit haritu. Badan penat maybe. Cian dia hehe Okay back to the topic, Memandangkan ramai yang tanya kerja dekat mydin ni macam mana. Nak hantar resume macam mana, dokumen apa diperlukan, cuti bila and so on. So yah, Ira akan explain dekat sini.  WAJIB BACA! Ira memang bermula dengan intern tau. Ira intern sebagai hr dekat branch SJH means Subang Jaya Hypermarket. Intern sepatutnya 3 bulan tapi disebabkan ada masalah sikit then jadi la 5 bulan. So tak nak panjang2 pasal intern sebab Ira dah cerita haritu and now nak cerita pengalaman kerja betul betul pulak. Kerja dekat mydin subang jaya ni bukan first kerja tau. Actually memang first kerja laa sebab kat mydin jugak la Ira ada pengalaman probation period kena perfomance appraisal bagai. Sebelum ni ada je Ira kerja dekat tempat lain. Ban...

Nuffnang !

Assalamualaikum gais... Sadis bila tengok earning baru RM 14.55. Bila nak naik? Huhu. Ira nak jugak rasa duit dari nuffnang hasil dari traffic blog Ira. Agaknya bilalah... Dari dulu tak naik naik. Yalah, siapa suruh tak aktif. Kan dah kena. Total view pun dah makin kurang. Ira harap lepas ni, Ira nak aktif balik berblogging. Sebelum spm, Ira nak bukak blog puas puas. Ada pulak macam tu? Patutnya lepas spm baru layan blog kan. Takpelah, tengok keadaan lah macam mana. Sama ada nak bukak blog atau struggle nak study. Mid year dah nak dekat. Doakan Ira eh :) *Harap traffic blog pun meningkat. Ceh! Result bagus, blog pun makin gempak... Muahahaha

Pengalaman Internship di Mydin Subang Jaya (2020)

*Updated 27 Februari 2022 sebab baru ada masa hehe. Ni masa interview staff and buat induction hukhuk Assalamualaikum, Hai korang! Selamat petang semua 💕 Sihat ke? By the way sebenarnya Ira tengah kerja lagi ni ada lagi setengah jam nak balik. Ok, seperti yang dijanjikan Ira akan share pengalaman Ira sepanjang Ira buat internship dekat company mydin ni. Mesti korang tertanya tanya selama ni kan Ira buat intern apa, position apa... Sebab kat entry sebelum ni Ira tengah tunggu surat confirmation dari HQ. Pernah tau Ira terjumpa sorang pembaca blog Ira kat Mydin dan dia intern kat Mydin jugak! Dah habis dah kot. Sebab masatu Ira kerja cashier. Kerja cashier sebab nak cari duit untuk ambik transcript diploma Ira. Ira terkejut tau masa dia cakap dia pernah baca blog Ira pasal pengalaman intern kat company 3m tu. Terkejut laa betapa keciknya dunia ni sebab terjumpa pembaca blog hehe 😆 Dia ada cakap dia tunggu jugak bila Ira nak update pasal pengalaman intern kat mydin ni huhu. So tak nakla...