Skip to main content

Nescafe !

Assalamualaikum...


Yeay Necafe! Hihi... Kali ni Ira nak bagitahu yang nescafe yang paling sedap Ira pernah rasa ialah nescafe buatan mak Ira. Serius memang sedap... Terasa ness dia! Bila aku buat hampehh... Tawar hember! Katanya mak dah expert macam neni buat. Sebenarnya dulu Ira memang tak suka minum kopi ni! Pahit... First time Ira minum betul betul nes ni masa nak exam hari tulah. Nak tahan mata punya pasal! Rasa sikit sedap ohh...

Lagi lagi yang white coffee tu... Boleh makan macam tu jek haha. Setakat ni Ira pernah rasa Nescafe White Coffee, Classic dengan Nescafe pek kuning tu. Korang cubalah :) Cuba sekali, nak lagi! Jangan jadi sombong macam Ira, sembang tak suka minum... Last last minum jugak... Ingat dapat gaji nanti nak beli hohoho.

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman bekerja di Mydin *Baca ni wajib !!!

Assalamualaikum hai korang! Selamat petang semua...  Sihat ke semua? Sekarang ni musim sejuk kan means semua tempat pun hujan and sejuk je. Ira setakat ni sihat alhamdulillah. Cuba rasa burnout sikit haritu. Badan penat maybe. Cian dia hehe Okay back to the topic, Memandangkan ramai yang tanya kerja dekat mydin ni macam mana. Nak hantar resume macam mana, dokumen apa diperlukan, cuti bila and so on. So yah, Ira akan explain dekat sini.  WAJIB BACA! Ira memang bermula dengan intern tau. Ira intern sebagai hr dekat branch SJH means Subang Jaya Hypermarket. Intern sepatutnya 3 bulan tapi disebabkan ada masalah sikit then jadi la 5 bulan. So tak nak panjang2 pasal intern sebab Ira dah cerita haritu and now nak cerita pengalaman kerja betul betul pulak. Kerja dekat mydin subang jaya ni bukan first kerja tau. Actually memang first kerja laa sebab kat mydin jugak la Ira ada pengalaman probation period kena perfomance appraisal bagai. Sebelum ni ada je Ira kerja dekat tempat lain. Ban...

Nuffnang !

Assalamualaikum gais... Sadis bila tengok earning baru RM 14.55. Bila nak naik? Huhu. Ira nak jugak rasa duit dari nuffnang hasil dari traffic blog Ira. Agaknya bilalah... Dari dulu tak naik naik. Yalah, siapa suruh tak aktif. Kan dah kena. Total view pun dah makin kurang. Ira harap lepas ni, Ira nak aktif balik berblogging. Sebelum spm, Ira nak bukak blog puas puas. Ada pulak macam tu? Patutnya lepas spm baru layan blog kan. Takpelah, tengok keadaan lah macam mana. Sama ada nak bukak blog atau struggle nak study. Mid year dah nak dekat. Doakan Ira eh :) *Harap traffic blog pun meningkat. Ceh! Result bagus, blog pun makin gempak... Muahahaha

Pengalaman Internship di Mydin Subang Jaya (2020)

*Updated 27 Februari 2022 sebab baru ada masa hehe. Ni masa interview staff and buat induction hukhuk Assalamualaikum, Hai korang! Selamat petang semua 💕 Sihat ke? By the way sebenarnya Ira tengah kerja lagi ni ada lagi setengah jam nak balik. Ok, seperti yang dijanjikan Ira akan share pengalaman Ira sepanjang Ira buat internship dekat company mydin ni. Mesti korang tertanya tanya selama ni kan Ira buat intern apa, position apa... Sebab kat entry sebelum ni Ira tengah tunggu surat confirmation dari HQ. Pernah tau Ira terjumpa sorang pembaca blog Ira kat Mydin dan dia intern kat Mydin jugak! Dah habis dah kot. Sebab masatu Ira kerja cashier. Kerja cashier sebab nak cari duit untuk ambik transcript diploma Ira. Ira terkejut tau masa dia cakap dia pernah baca blog Ira pasal pengalaman intern kat company 3m tu. Terkejut laa betapa keciknya dunia ni sebab terjumpa pembaca blog hehe 😆 Dia ada cakap dia tunggu jugak bila Ira nak update pasal pengalaman intern kat mydin ni huhu. So tak nakla...