Skip to main content

Posts

Showing posts with the label business

Pengalaman Internship di 3m Technology Sdn Bhd

Assalamualaikum.. Holla! Setelah sebulan menetap di Petaling Jaya, kini aku pulang ke tanah air. Cehh.. Sekarang ni barulah ada masa nak layan blog ni. Kat library kolej je boleh buat macam ni sebab Ira takde laptop so nak jaranglah nak update sekarang. So far ni first post kot.  First post 2020. Err ~~~ Harini Ira nak cerita sikit pasal pengalaman intern selama 7 hari buat latihan industri a.k.a internship dekat 3m Technology. Tak expect pun jadi macam ni sebab Ira selalu jugak tengok news feed company tu dekat facebook page dorang. Tengok meriah alam je. Bila masuk bab kerja tu hambar gila. Ok Ira admit yang office dia lawa, nice enviroment apa semua tu. Masa training first day tu dapatlah kenal2 dengan kawan baru. Ekceli Ira dengan kawan Ira lagi 2 orang buat intern, yang lain tu training sebagai staf permanent but nak tau apa jadi lepas seminggu? And tak sampai seminggu pun sorang2 meninggalkan syarikat itu... Kami yang intern ni yang terakhir sekal...